مرکز پیشگیری و بازتوانی معتادین نهال گلبرگ در هفته بهزیستی در تاریخ ۲۳ تیر ماه ۱۳۹۸ با حضور معاونت محترم امور اجتماعی استان مازندران جناب آقای دکتر حسین زاده و ریاست محترم بهزیستی شهرستان آمل سرکار خانم اسفندیاریان و معاونین محترمشان و هیئت همراه با هدف پیشگیری و کاهش آسیب های اجتماعی در مناطق آسیب خیز شهر آمل (امت آباد.رضوان ۳۸٫اسپیاری و….) افتتاح گردید

به گزارش روابط عمومی اداره کل بهزیستی استان مازندران وحید حسین زاده با بیان اینکه توزیع و مصرف موادمخدر پدیده ای است که آسیب های آن نه تنها فروشندگان و مصرف کنندگان مواد مخدر که خانواده ها و به طور کلی جامعه را نیز درگیر خود کرده است گفت: آمارهای رسمی و بررسی های میدانی نشان می دهد که ناامنی های اجتماعی و پیامدهای آن چون سرقت، کارتن خوابی و… و مسائلی نظیر ابتلا به بیماری های اچ. آی. وی (ایدز) و هپاتیت، ایجاد فحشا، افزایش طلاق، رشد شمار کودکان کار و… در بسیاری از موارد با متغیری چون اعتیاد رابطه مستقیم می یابد. 

معاون امور اجتماعی بهزیستی مازندران با اشاره به ارائه خدمات در مراکز دی. آی. سی در این استان اظهار کرد: این مراکز در راستای کاهش هر چه بیشتر آسیب های جسمی و روانی ناشی از مصرف مواد مخدر به مراجعه کنندگان خدماتی را ارایه می دهند. 

وی در ادامه، به معرفی این مرکز پرداخت و عنوان کرد: ﻣﻔﻬﻮﻡ «DIC» ﻣﺨﻔﻒ Drop in Center ﻭ ﺑﻪ ﻣﻌﻨﺎﯼ ﻣﺮﮐﺰ ﮔﺬﺭﯼ ﮐﺎﻫﺶ ﺁﺳﯿﺐ ﺍﺳﺖ. ﺍﯾﻦ ﻣﺮﺍﮐﺰ ﺑﺮﺍﯼ ﮐﻨﺘﺮﻝ ﺁﺳﯿﺐ‌ﻫﺎﯼ ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﯽ ﺍﻋﺘﯿﺎﺩ ﺑﻪ ﻭﺟﻮﺩ ﺁﻣﺪﻩ ﻭ ﻣﻌﺘﺎﺩﺍﻥ ﭘﺮﺧﻄﺮ ﻭ ﺩﺭ ﻣﻌﺮﺽ ﺍﺑﺘﻼ‌ ﺑﻪ ﺑﯿﻤﺎﺭﯼ‌ﻫﺎﯼ ﻋﻔﻮﻧﯽ ﻧﻈﯿﺮ ﺍﯾﺪﺯ ﺑﺎ ﻣﺮﺍﺟﻌﻪ ﺑﻪ ﺍﯾﻦ ﻣﺮﺍﮐﺰ ﺍﺯ ﺍﻣﮑﺎﻧﺎﺕ ﺭﺍﯾﮕﺎﻥ ﻣﺜﻞ ﺳﺮﻧﮓ ﻭ ﺑﺮﻧﺎﻣﻪ‌ﻫﺎﯼ ﺁﻣﻮﺯﺷﯽ ﺭﺍﯾﮕﺎﻥ ﺍﯾﻦ ﻣﺮﺍﮐﺰ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﮐﻨﻨﺪ.

اخبار در سایت های معتبر

سایت رسمی بهزیستی کشور

باشگاه خبرنگاران جوان

خبرگزاری مهر

خبرگزاری تسنیم

آمل نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *